R00239641_  

再一個星期後,你就要飛離我了...   

而至今我都還來不及將那些你累積給于的無數小及大的感動備載記錄下來,那些6年來你不在身邊卻一直試圖給于的無數感動,到你來到身邊後繼續不變持續累積的更大的感動……

只能偶爾想起小小片段,然後慢慢寫下來......

 

對於喜愛步行的你,我們用了很多的時間,不論到哪,可以走路我們不會選擇騎車。

 

因為步行可以讓我看見更多的風景。』你總是這樣說著。

 

因為善於走路及體型的關係,所以你的步伐其實既大又快,想當然而你走路的速度自然是我追不上的。

但是與你一起走路的時候,我從來不會有追趕不上你的感覺,那是你極其細微的貼心。

至今沒變過,不論是6年前的倫敦,或是這2個多月來有你在的台灣。

 

 

180317_1644562708937_497671_n (1) 

 

 

想起當年在倫敦與你一起的時間,我們從未搭過巴士,甚至是地鐵。

我們就是一起走著,穿過各個街道,穿越公園,看盡大家顯而易見的風景,更看遍大家看不見的那小小隱藏的風景。

走累了你會停下來陪我慢慢走,休息夠了我又自然的跟上你的腳步。

並且在這之間我們獲得更多的時間可以無盡的、漫無目的聊著天。

 

 

R0023962_    

 

 

 

即使我不小心露出疲累的樣子,你就會馬上查覺為我再更加放慢你的步伐來配合我。

這中間不需要言語,一切是那麼自然。

因為你知道,過一會我自然就又會跟上你的步伐。

這也讓我想到那天我們對於不同意見和未來可能存在的一些困難時,跟你提出的問題,

你對我說的:「We should to find『our』 way   ,not yours, not mine, but『ours』.」

                  「And we will, relax.」

 

   R0023929_    

 

 

我想,在一段關係中,你知道你不需要一直無時無刻的擔心追不上對方前進的腳步,而是兩個人彼此尋找出合適的步伐,並一起邁出、前進。我想那是在舒適不過的了。

 

 sweetheart Sweetheart

Won't you come and sweep me off my feet

Catch me when I fall

Whisper Whisper

Whisper these words in my ears tonight

I could fly away with you oh…

When the dark is falling

When the night has come

Baby will you hold my hand?

When the sky is crying

When this road is near the end

Baby I will hold your hand

Sweetheart Sweetheart

Mark my words across my heart

I'll wait for you till the end

What it is What it is

It's a kiss from my lips sealed on yours

and today I'll stay with you oh…

When the dark is falling

When the night has come

Baby will you hold my hand?

When the sky is crying

When this road is near the end

Baby I will hold your hand

When the storm is twisting left and right

When you can't fall asleep at night

Baby I will hold your hand

Until the night is morning

Until the sea is part…

I won't let go of your hand

arrow
arrow
    全站熱搜

    EMMATsai 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()